Plan działań – 10 dni
Dzień |
Hasło dnia |
Formy i sposoby realizacji |
Działania profilaktyczne i terapeutyczne |
P O N I |
Wakacyjne rady |
1. Powitanie uczestników. 2. Drugie śniadanie 3..Ustalenie zasad obowiązujących w grupie, podpisanie kontraktów. Pogadanka z policjantem dotycząca dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych podczas wakacji 4. Projekcja filmu w kinie Delfin 5. Obiad 6. Zajęcia w grupach – tworzenie plakatu „Bezpieczne zabawy podczas wakacji”. 7. Zabawy na placu szkolnym. 8. Pożegnanie. |
Nawiązanie kontaktu. Wzajemne poznanie. Ustalenie norm grupowych. Zawarcie kontraktu. Poznanie zasad bezpieczeństwa podczas wakacji. Gry i zabawy integracyjne. Zajęcia twórcze. |
W T O |
Wspólne podróże |
1. Powitanie. 2..Drugie śniadanie. 3. Zajęcia profilaktyczne: Pogadanka; bezpieczne zachowanie na drodze i nie tylko. 4.Dzień sportu – gry i zabawy ruchowe 5. obiad 6..Zabawy na placu zabaw. 7. Pożegnanie |
Tworzenie przyjaznej atmosfery. Kształtowanie postawy tolerancji wobec rówieśników. Zachowanie bezpieczeństwa podczas podróży.
|
Ś R O
|
Stop agresji |
1. Powitanie. 2. Zajęcia profilaktyczne: Jak rozstrzygać nieporozumienia – zabawy kształtujące umiejętności 3. Drugie śniadanie. 4.Zabawy ruchowe Zumba. 5. Obiad 6.Tworzenie pamiątkowego albumu dotyczącego zainteresowań z wykorzystaniem różnych technik plastycznych. 7. Pożegnanie. |
Podnoszenie poczucia własnej wartości. Pomaganie dziecku w odnajdywaniu w sobie mocnych stron i akceptowania siebie. Tworzenie klimatu zaufania i poczucia bezpieczeństwa. Stosowanie wzmocnień pozytywnych. Zajęcia twórcze. |
C Z W A
|
Na czym polega uzależnienie |
1. Powitanie 2..Zajęcia profilaktyczne: Rozmowy dotyczące różnego rodzaju uzależnień ( dostosowane do wieku dzieci.) 3. Drugie śniadanie 4. Wycieczka do Swołowa 5. Obiad 6..Tworzenie symbolicznego portretu człowieka zdrowego „nieuzależnionego” i człowieka chorego - „uzależnionego”. 7. Pożegnanie |
Zapobieganie kontaktom ze środkami odurzającymi. Uświadomienie wpływu środków uzależniających na życie człowieka, na jego zdrowie, przygotowanie do świadomych wyborów dotyczących własnego zdrowia. |
P T |
Odpoczynek pod chmurką- gry i zabawy relaksacyjne |
1. Powitanie. 2. Zajęcia profilaktyczne: Prawda czy fałsz – zajęcia na temat szkodliwości alkoholu. 3. Drugie śniadanie 4. Wyjście do Parku Linowego w Ustce 5. Obiad 6.Wspólne wykonanie pamiątkowej kroniki. 7. Pożegnanie |
Odreagowanie napięć i stresu. Budowanie więzi z grupą. Gry i zabawy służące tworzeniu przyjaznej atmosfery. Zapoznanie z bezpośrednimi skutkami działania alkoholu, szkodliwością spożywania oraz zagrożeniem uzależnienia. |
P O N I |
Dbam o zdrowie |
1. Powitanie. 2. Zajęcia profilaktyczne: - niebezpieczeństwa kryjące się w uzależnieniach - nikotynizm 3.Drugie śniadanie 4.Przejazd „Ciuchcią” na Wydmę Orzechowską, spacer ścieżką edukacyjną 5. Obiad 6. Wiem co jem – piramida żywieniowa, segregowanie zdrowych i niezdrowych produktów żywieniowych. 7. Pożegnanie. |
Zyski i straty na skutek nieodpowiedzialnych decyzji dotyczących uzależnień. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad racjonalnego żywienia, kulturalnego spożywania posiłków, higieny osobistej. |
W T O
|
Dokonuję odpowiedzialnych wyborów |
1. Powitanie. 2. Zajęcia profilaktyczne: zamiast uzależnienia wybieram naukę. 3.Wyjazd do Parku Egzotycznego w Tuchlinie 4.Bezpieczny powrót do szkoły, 5. Obiad 6. Pożegnanie |
Wzajemne poznanie się dzieci. Tworzenie przyjaznej atmosfery. Profilaktyka uzależnień. Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa i akceptacji. Zajęcia twórcze. |
Ś R O
|
Jestem asertywny |
1. Powitanie. 2. Zajęcia profilaktyczne: - jak odmówić, kiedy grupa naciska - co to znaczy, że dokonuję odpowiedzialnych wyborów. 3. Drugie śniadanie 4.Zajęcia z pierwszej pomocy: WOJSKO/Straż Pożarna 5. Obiad Pierwsza pomoc – praca plastyczna 7. Pożegnanie. |
Radzenie sobie z naciskiem grupy. Wskazywanie na znaczenie podejmowania odpowiedzialnych decyzji. Tworzenie klimatu zaufania i poczucia bezpieczeństwa. Pierwsza pomoc przedmedyczna. Zajęcia grupowe. |
C Z W A
|
Gospodarstwo Agroturystyczne Paproty |
1. Powitanie. 2..Zajęcia profilaktyczne: Zagrożenia w sieci . 3. Drugie śniadanie. 4. Wyjazd do Gospodarstwa Agroturystycznego Paproty – labirynt – integracja grupy 5. Obiad 6..Bajkoterapia, kreatywne słuchanie. 7. Pożegnanie. |
Zajęcia turystyczno - krajoznawcze. Przyjazne współdziałanie w grupie. Poznanie zagrożeń płynących z Internetu. |
P I T E |
Potrafię żyć bezpiecznie i zdrowo. |
1. Powitanie. 2..Zajęcia profilaktyczne: Quiz tematyczny, podsumowanie wiadomości z zakresu profilaktyki uzależnień. 3. Drugie śniadanie. 4. Projekcja filmu w kinie Delfin 5. Obiad. 6. Wyjście na lody 7.Wakacyjna dyskoteka. Zabawy karaoke. 8..Rozdanie pamiątkowych dyplomów. 9..Pożegnanie uczestników półkolonii. |
abycie praktycznych umiejętności profilaktyki uzależnień. Dzielenie się wrażeniami z całego pobytu. Ugruntowanie pozytywnych przeżyć. Ewaluacja działań. |
W trakcie trwania turnusu , w zależności od możliwości czasowych oraz czynników atmosferycznych, program półkolonii może ulec modyfikacji.