Aktualności

Aktualności

1 marca to Narodowy Dzień Pamięci „Żołnierzy Wyklętych”. Święto zostało ustanowione przez Sejm RP w 2011 roku, aby upamiętnić tych, którzy po II wojnie światowej z bronią w ręku przeciwstawili się narzuconej siłą władzy komunistycznej.

Powojenna konspiracja niepodległościowa była najliczniejszą formą zorganizowanego oporu polskiego społeczeństwa wobec reżimu komunistycznego. W zbrojnym podziemiu działało nawet 200 tys. osób zgrupowanych w oddziałach o różnej orientacji. Kolejnych 20 tys. walczyło w partyzantce. Kilkaset tysięcy osób zapewniało łączność, aprowizację, wywiad i schronienie.

Przeciwko władzy występowali także uczniowie zrzeszeni w podziemnych organizacjach młodzieżowych – łącznie ok. 20 tys. młodych ludzi.

Oddziały zbrojne o antykomunistycznym charakterze walczyły z Urzędem Bezpieczeństwa, Korpusem Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Milicją Obywatelską. Podziemie niepodległościowe działało także na Kresach Wschodnich – ziemi grodzieńskiej, nowogródzkiej i wileńskiej.

Źródło: ipn.gov.pl

Serwis IPN poświęcony historii i pamięci żołnierzy wyklętych:

https://podziemiezbrojne.ipn.gov.pl/

Filmy przygotowane przez Instytut Pamięci Narodowej, przedstawiające sylwetki wybranych bohaterów podziemia niepodległościowego:

  • Danuta Siedzikówna „Inka”
  • Zdzisław Broński „Uskok”
  • Zygmunt Szendzielarz „Łupaszka”
  • Anatol Radziwonik „Olech”
  • Hieronim Dekutowski „Zapora”
  • Marian Bernaciak „Orlik”

Materiały edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej oraz Polskiego Radia: 

  • wystawę „Żołnierze Wyklęci. Podziemie niepodległościowe 1944–1963” –https://ipn.gov.pl/pl/edukacja-1/wystawy/73624,Wystawa-Zolnierze-Wykleci-Podziemie-niepodleglosciowe-19441963-do-pobrania-PLEN.html,
  • serwis Żołnierze Wyklęci – https://www.polskieradio.pl/339,Zolnierze-wykleci. https://ipn.gov.pl/pl/edukacja-1/wystawy/73624,Wystawa-Zolnierze-Wykleci-Podziemie-niepodleglosciowe-19441963-do-pobrania-PLEN.html,

 

SAMORZĄD UCZNIOWSKI

Szkoła Podstawowa nr 1 w Ustce im. kpt. Leonida Teligi w Ustce ogłasza zapisy dzieci do klas pierwszych na rok szkolny 2021/2022

Harmonogram rekrutacji:

W związku z panującą sytuacją epidemiczną w kraju wszystkie czynności rekrutacyjne będą odbywały się drogą elektroniczną.

adres email : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

01.03.2021 - 31.03.2021 - składanie wniosków o przyjęcie dziecka do szkoły (wnioski można pobrać z dyżurki szkoły w godz. 8.00 - 16.00, lub na stronie szkoły www.sp1ustka.pl w zakładce rekrutacja)

do 21.04.2021 - weryfikacja wniosków

27.04.2021 - podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych-lista kandydatów dostępna będzie na stronie szkoły www.sp1ustka.pl w zakładce rekrutacja

28.04.2021 - 07.05.2021 - potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w formie pisemnego oświadczenia woli, które należy pobrać w zakładce rekrutacja i odesłać drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

10.05.2021 - podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych - lista kandydatów dostępna będzie dostępna na stronie szkoły www.sp1ustka.pl w zakładce rekrutacja

 

Dokumenty niezbędne do złożenia w postępowaniu rekrutacyjnym:

- wniosek o przyjęcie kandydata do klasy pierwszej szkoły podstawowej;

- kserokopia pierwszej strony PIT rodzica/rodziców (prawnych opiekunów) za ostatni rok podatkowy lub w przypadku, jeżeli nie dokonano jeszcze rozliczenia, kserokopia pierwszej strony PIT za poprzedni rok podatkowy, potwierdzona przez Urząd Skarbowy w wersji papierowej lub wydruk elektronicznie złożonego zeznania podatkowego wraz z UPP Urzędowym Poświadczeniem Przedłożenia lub Karta Mieszkańca

Każdy z nas na co dzień korzysta z Internetu. Docenimy jego zalety nie tylko podczas nauki, ale również w trakcie codziennych czynności: przesyłamy teksty, zdjęcia, oglądamy filmy, dzielimy się swoim szczęściem za pomocą portali społecznościowych, czy rozwijamy swoje zainteresowania czytając ciekawe artykuły.

Internet ma też „ciemną” stronę i naraża nas na pewne niebezpieczeństwa, dlatego już od najmłodszych klas staramy się zwracać uwagę uczniom na zalety jak i wady nieograniczonego dostępu do sieci.

Każdego roku w lutym obchodzimy Międzynarodowy Dzień Bezpiecznego Internetu. Chcemy w wyraźny sposób przypomnieć wszystkim kilka zasad, których zastosowanie w trakcie codziennego kontaktu z Internetem pozwoli nam zminimalizować ryzyko niebezpiecznych sytuacji.

Pamiętajmy!

Chrońmy swoją prywatność! Nie ufamy osobom poznanym w sieci! Szanujmy innych w sieci! Korzystajmy z umiarem z Internetu!

Ustecka Jedynka już od lat włącza się w akcję Międzynarodowego Dnia Bezpiecznego Internetu. Nauczyciele informatyki przeprowadzili zajęcia dotyczące prawidłowego-bezpiecznego korzystania z sieci oraz został ogłoszony konkurs „BEZPIECZNI W SIECI – O DOBRYCH ZASADACH PODCZAS ZDALNYCH LEKCJI W APLIKACJI MS TEAMS" .

Miło nam poinformować, że zwycięzcami w konkursie zostali:

W kategorii klas I-III

I miejsce: Klaudia Dzedzej z klasy 3B

II miejsce: Szymon Czarnecki z klasy 1B

III miejsce: Pola Łukasik z klasy 2A

 

W kategorii klas IV-VIII

I miejsce: Adam Stryjek z klasy 8A

II miejsce: Alicja Szymala z klasy 8B oraz Wiktoria Piechowiak z klasy 8B

III miejsce: Liliana Kapusz z klasy 6A

 

GRATULUJEMY!

ZAPRASZAMY UCZNIÓW KLAS IV-VIII PO ODBIÓR NAGRÓD DO SEKREATRIATU :)

Uczniowie klas I-III otrzymają nagrody od wychowawców.

Walentynki to wyjątkowy dzień na całym świecie, który przynosi ludziom wiele radości i uśmiechu. O tym, że jedno święto może być obchodzone na wiele różnych sposobów opowiedzieli nam nasi uczniowie. Zorganizowany przez szkołę konkurs „SŁODKIE WALENTYNKI”  cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem. Do organizatorów wpłynęło wiele prac, a każda z nich w niezwykle ciekawy i wyjątkowy sposób opowiadała o święcie zakochanych. Jury konkursowe miało bardzo trudne zadanie by wyłonić najlepsze prace.

Nagrodzeni zostają:

Oliwier Borysewicz z klasy VIa

za najlepszą prezentację o tradycjach walentynkowych w różnych krajach świata

 

Igor Rogala z klasy VIa

za najlepszą pracę o tradycjach walentynkowych w krajach anglojęzycznych wykonaną w języku angielskim

 

Oliwia Hryncewicz z klasy IIIb oraz Paulina Bąbelek z klasy VI a

za najlepsze zdjęcia w konkursie fotograficznym

 

Victoria Świtka z klasy VIIIb

za najlepsze logo, które jest symbolem tegorocznych Walentynek w SP1

 

Zwycięzców zapraszamy od wtorku (16.02.2021r.) do sekretariatu szkoły po odbiór nagrody!

GRATULUJEMY!!!

 

Loading ...

 

Szanowni Rodzice!

Wiem, jak dużo obowiązków mieli Państwo w ostatnim roku, więc nie proponuję kolejnych zajęć online. Korzystając z okazji, chcę tylko krótko i zwięźle zachęcić Państwa do czytania dzieciom.

Każdy z nas zastanawia się, co może zrobić jeszcze lepiej, by zapewnić dziecku dobrą przyszłość, a obecnie – by we względnym spokoju przetrwać ten trudny czas. Odpowiedź jest prosta: czytać dzieciom książki. A gdy są starsze, to czytać je razem z nimi.

Wspólne czytanie jest naturalnym sposobem komunikacji i budowania rodzinnych więzi. To czas, w którym dziecko jest blisko Państwa, czuje się bezpieczne, ważne i naprawdę Państwa słucha. Świat, który znamy, nasze zasady i poglądy, powstały m.in. w naszych domach, gdy rodzice lub dziadkowie czytali dzieciom bajki i legendy lub opowiadali historie.

Udowodniono, że czytanie redukuje poziom stresu najskuteczniej z powszechnie dostępnych czynności, więc to idealna odskocznia na trudne czasy.

Czytanie daje nam wymierne korzyści na każdym etapie dojrzewania. Początkowo wzmacnia więź z rodzicami i poczucie bezpieczeństwa, jednocześnie rozwijając umysł i wyobraźnię. Uczy koncentracji, odcinania się od bodźców, powiadomień w telefonach i  szumu informacyjnego, na które dorastające pokolenie narażone jest jak żadne wcześniej.

Gdy dziecko jest starsze, wiedza i emocje wyniesione z książek wzmacniają pewność siebie, umożliwiają tak ważne u nastolatków mówienie „nie”. Wreszcie, w skali całego życia, czytanie daje szczęście. Statystycznie ludzie czytający dla przyjemności są bardziej zadowoleni z życia, lepiej wykształceni, kreatywni, zajmują wyższe stanowiska i więcej zarabiają.

Jednocześnie dane są nieubłagane. Wynika z nich, że jeżeli dziecko nie wyniesie nawyku czytania z domu, to z reguły nie czyta dla przyjemności jako dorosły. Szkoła, biblioteka i rówieśnicy mogą pomagać rozwijać te zainteresowania, ale tworzy je z reguły rodzina. Jeżeli w Polsce ponad połowa dorosłych w ogóle nie czyta książek, to ponad połowa dzieci będzie miała bardzo utrudnione szanse na skorzystanie z powyższych atutów.

Wystarczy czytać 20 minut dziennie, by zbudować w dziecku nawyk, dać proste narzędzie, dzięki któremu będzie w stanie lepiej się rozwijać w samodzielnym życiu. Serdecznie zapraszam do czytania, współpracy z biblioteką i udziału w naszej zabawie „Bilet powrotny do biblioteki” adresowanej do uczniów klas I – III.

 

 Z wyrazami szacunku Państwa szkolna biblioteka