Pedagog i Psycholog
- 59 814 44 17
- 501 469 403
Godziny pracy:
PEDAGOG
Edyta Mirańska
PEDAGOG // PSYCHOLOG
Organizują w szkole pomoc psychologiczną i pedagogiczną dla dzieci i młodzieży, której celem jest wspomaganie rozwoju psychicznego i efektywności uczenia się poprzez pomoc wychowawcom klas i współdziałanie z nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi), organami szkoły oraz instytucjami pozaszkolnymi.
Rola, zadania pedagoga i psychologa szkolnego
- Pomoc wychowawcom klas w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowaniu przyczyn niepowodzeń szkolnych i trudności wychowawczych poprzez obserwację zachowania pojedynczych uczniów i klasy.
- Rozmowy indywidualne i uczestnictwo w godzinach wychowawczych oraz innych spotkaniach z klasą.
- Analizowanie wyników nauczania i ocen zachowania.
- Prowadzenie lub organizowanie prelekcji i dyskusji na tematy ważne i interesujące dzieci i młodzież.
- Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
- Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Podejmowanie działań profilaktyczno-wychowawczych wynikających z programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli.
- Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną i innymi poradniami specjalistycznymi w zakresie konsultacji, metod i form pomocy udzielanej uczniom oraz w zakresie specjalistycznej diagnozy w indywidualnych przypadkach.
- Współdziałanie z policją, sądami w przypadkach wykroczeń uczniów (naruszenie regulaminu szkoły lub prawa) oraz zaniedbań opiekuńczych.
- Działanie na rzecz zorganizowanej opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej,
Uczniu, możesz się zgłaszać do nas gdy:
- Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać.
- Zauważyłeś, że łamane są prawa ucznia.
- Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
- Chciałbyś z kimś porozmawiać.
- Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.
Drodzy rodzice, możecie oczekiwać pomocy w rozwiązaniu sytuacji problemowej, dotyczącej swojego dziecka, gdy:
- Obserwujecie, że dziecko ma trudności w nauce bądź niepowodzenia szkolne (możliwość rozpoznania przyczyn kłopotów w nauce, poprzez kontakt z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, diagnozującą przyczyny niepowodzeń szkolnych, deficyty rozwojowe dzieci).
- Widzicie, że dziecko ma problemy w kontaktach z rówieśnikami.
- Macie problemy wychowawcze i nie wiecie jak sobie z nimi poradzić.
- Zauważyliście niepokojące objawy w funkcjonowaniu Waszego dziecka (zmiany w zachowaniu, obniżenie nastroju, napady złości, napady lękowe).
- Wasze dziecko nie radzi sobie z emocjami.
- Chcecie uchronić Wasze dziecko przed ryzykownymi zachowaniami.
- Chcecie podnieść swoje kompetencje wychowawcze.
- Znaleźliście się w trudnej sytuacji materialnej, finansowej lub życiowej.
Drogi uczniu! Poznaj zasady efektywnej nauki.
- Przewietrz pokój, w którym będziesz się uczył.
- Kontroluj temperaturę. Wiosną zwykle nie ma tego problemu, ale zimą uważaj, by nie zrobić sauny w pokoju. Zbyt wysoka temperatura nas rozleniwia.
- Zrób porządek w pokoju i na biurku. Oczywiście nie wyciągaj teraz papierów z szuflad, żeby je poukładać. Nie zaczynaj też oglądać starych pamiątek. To zgubne!
- Posprzątaj tylko to, co znajduje się na wierzchu, co rozprasza Twój wzrok.
Rozpisz, czego musisz się nauczyć i ile chcesz, żeby zajęło Ci to czasu. Jeżeli tego nie zrobisz, możliwe, że Twoja nauka będzie rozciągać się w nieskończoność. - Przygotuj kartkę, na której będziesz zapisywać przychodzące Ci do głowy zadania i myśli. Po to byś nie rzucał się do innych zadań podczas nauki.
- Jedz dobrze, ale nie przejadaj się. Twój mózg ma się koncentrować na nauce, a nie na trawieniu.
- Nie jedz zbyt wielu słodyczy. Cukier powoduje przypływ energii, ale później jej gwałtowny spadek, który może zakończyć Twoją naukę.
- Pij wodę. Bez niej już po chwili poczujesz się ospały.
- Ucz się przy naturalnym świetle, a po zmroku przy żarówkach o ciepłej barwie.
- Siedź prosto, przy biurku. Nie zbliżaj się do pozycji leżącej, bo zaśniesz. W łóżku to pewne!
- Ustaw czasomierz i rób sobie przerwy. Podobno najwięcej zapamiętujemy przez pierwsze i ostatnie 15 minut zajęć. Tak samo jest z uczeniem się. Dobrze uczyć się przez 30-45 minut. Potem zrób sobie 5-15 minutową przerwę.
- Ruszaj się! Ruszaj się w trakcie przerwy, by pobudzić krążenie. Wystarczy kilka prostych ćwiczeń: wymachy rąk, przysiady, pajacyki. Po niewielkim wysiłku wraca się do nauki z większą ilością energii.