CODING IS FUN

Jesienne obserwacje księżyca

Październik był miesiącem, w którym w naszej szkole realizowaliśmy projekt edukacyjny „Jesienne obserwacje faz Księżyca”. Projekt wpisuje się w innowację pedagogiczną pt. „Elementy astronomii na lekcjach fizyki w ramach zadań Astro Stem Clubu z projektu Erasmus +” realizowanej w klasach 7 i 8. Uczniowie mieli za zadanie obserwować, jak zmienia się wygląd naszego satelity w kolejnych dniach miesiąca pomiędzy pełniami. Wyniki swoich badań notowali w dzienniku obserwacji, a w czasie gdy Księżyc był niewidoczny z uwagi na warunki atmosferyczne, korzystali z aplikacji internetowej Stellarium-web. Projekt pozwolił zrozumieć uczniom zjawisko występowania faz Księżyca i pogłębić ich wiedzę z zakresu astronomii. Dodatkową atrakcją była możliwość zaobserwowania w tym czasie rzadkiego zjawiska astronomicznego - Błękitnego Księżyca, który ostatni raz był widoczny na taką skalę 76 lat temu. Dzięki zaangażowaniu i wytrwałości młodzieży możemy dziś podziwiać efekty ich całomiesięcznych starań w postaci pięknych plakatów i prezentacji.
Jest to ciekawy i innowacyjny projekt realizowany w naszej szkole pod opieką p. Iwony Błądkowskiej i Anny Szydloch, które w nowatorski sposób zachęcają uczniów do odkrywania tajników astronomii.

#CodeWeek

Po raz pierwszy w ośmioletniej historii #CodeWeek Polska nie tylko znalazła się na podium, ale zajęła pierwsze miejsce w tej europejskiej rywalizacji! To ogromny sukces, którego nie byłoby bez Waszego zaangażowania! 

Europejski Tydzień Kodowania to oddolna inicjatywa, w ramach której świętujemy kreatywność, rozwiązywanie problemów i współpracę poprzez programowanie i inne działania związane z technologią. Główną ideą stojącą za wydarzeniem jest promowanie programowania poprzez pokazywanie młodzieży sposobów na realizację pomysłów przy pomocy kodu, rozwiewanie wątpliwości i mitów otaczających te umiejętności.  

Programowanie pozwala także rozwijać kompetencje takie jak myślenie obliczeniowe, rozwiązywanie problemów, kreatywność oraz pracę zespołową, które zdecydowanie przydadzą się każdemu. 

Nasi uczniowie podczas lekcji informatyki z entuzjazmem zgłębiali tajniki programowania, tworzyli własne projekty oraz gry. Rywalizowali na szczeblu klasowym kto pierwszy zaprogramuje i rozwiąże zagadki przechodząc kolejne poziomy gry „Minecraft”. Najlepsi otrzymali pamiątkowe dyplomy. A szkoła certyfikat. 

 

ZABAWY Z CHEMIĄ I FIZYKĄ

Dnia 9 marca odbyła się III edycja konkursu na zabawkę fizyczną i doświadczenie chemiczne. W konkursach wzięło udział łącznie 7 uczniów. Pomysłowość uczniów, jak zwykle, zaowocowała pięknymi modelami zabawek fizycznych oraz barwnymi doświadczeniami z chemii. Komisja konkursowa w składzie p. Dorota Dragan p. Iwona Błądkowska i p. Anna Szydloch, miała bardzo trudne zadanie wyłonienia zwycięzcy. Wśród zabawek były: krążek Newtona, wózek mechaniczny, robot, ramię hydrauliczne ale również różne modele silników elektrycznych. Ponadto uczniowie demonstrowali również doświadczenia fizyczne i chemiczne, tj. ciecz nieniutonowską - Slyme, napięcie powierzchniowe – bańki na sześcianie, kilka rodzajów pasty słonia. Komisja konkursowa brała pod uwagę estetykę wykonania zabawki, pomysłowość, ale również sposób jej prezentacji, umiejętność wyjaśnienia zasady działania z uwzględnieniem podstawowych zależności i praw fizycznych oraz zachodzące przemiany. W efekcie końcowym, po burzliwych obradach, komisja konkursowa wyłoniła zwycięzców:

KONKURS NA ZABAWKĘ FIZYCZNĄ

I miejsce w kategorii klas 4-6 :

– Dawid Sawicki z klasy 5c z zabawką: - RAMIĘ HYDRAULICZNE

I miejsce w kategorii 7-8:

- Borys Czerniatowicz z klasy8a z zabawkami –MODEL SILNIKA ELEKTRYCZNEGO
                                                                    SILNIK ELEKTRYCZNY LINIOWY
- Kacper Maciejuk i Mikołaj Rokicki z klasy 8b, zabawka – ROBOT

 Wyróżnienia:

- Wiktoria Świtka z klasy 7b, zabawka – WÓZEK MECHANICZNY
- Nikola Skrajewska z klasy 8a, zabawka – KRĄŻEK NEWTONA
- Oliwia Michałowska z klasy 8a, zabawka – BAŃKI NA SZEŚCIANIE 

KONKURS  NA  DOŚWIADCZENIE CHEMICZNE

I miejsce w kategorii 7-8:

- Oliwia Michałowska z klasy 8a, zestaw doświadczeń – WULKAN
                                                                                WYKRYWANIE TLENU
- Wiktoria Świtka z klasy 7b, doświadczenie – SLYME

Wyróżnienia:

- Zuzia Boczkowska z klasy 8s, doswiadczenie – PASTA SŁONIA 1
- Kacper Maciejuk i Mikołaj Rokicki z klasy 8b, doświadczenie – PASTA SŁONIA2 

Wszystkim uczestnikom konkursu dziękujemy, zwycięzcom gratulujemy i zapraszamy do udziału w przyszłorocznych zmaganiach, już po raz IV.

Iwona Błądkowska, Anna Szydloch
Astro STEAM CLUB

 

astro steam logo

 

Space games

Class 8 played with self made flashcards about space, solar system and sky.....in English lesson.

 bcaebb94 opt

 

What do we know about the Solar System?

Class 7 and 8 in English lessons explored The Milky Way, our Solar system, planets, stars. They checked their knowledge in quizes and tests about space: word searching, crosswords,"true and false". Maybe someone will become a rocket man? What planet do aliens live on?
Had fun time and praciced movement of planets around the Sun...

c2f88c2c opt
 
c8f3fbcc opt ca12f549c opt
 
 

Rocket and spacecraft design

Who has not dreamed of traveling in space? And what if you can design your own space ship for such an amazing journey. The third grade showed ingenuity and creativity and here are the results. Colorful rockets ready for a journey of their dreams, a journey into the space. Are you ready? :) 3C

 

Astro Day w naszej szkole