jeśli u Waszego dziecka występują któreś z poniższych problemów możesz zgłosić się do terapeuty integracji sensorycznej SI.
Terapeuta przeprowadzi wywiad początkowy i w przypadku wskazań, pomoże wypełnić wniosek do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w celu diagnozy przetwarzania sensorycznego.
Dziecko:
- ma słabą równowagę, często się potyka i przewraca
- unika zabaw związanych z brudzeniem rąk
- ma opóźniony rozwój mowy
- ma problemy z utrzymaniem uwagi nad zadaniem, nie doprowadza czynności do końca
- ma słabą koordynację ruchową (np. słabo wycina, rysuje)
- jest wyjątkowo wrażliwe na bodźce dźwiękowe (np. zatyka uszy)
- ma obniżoną wrażliwość na bodźce dotykowe (np. nie zwraca uwagi na ból, zimno)
- szybko się męczy
- jest stale w ruchu (kręci się, biega, skacze, huśta się)
- ma kłopoty z umiejętnościami samoobsługowymi (zapinanie guzików, wiązanie butów)
- ma kłopoty z opanowaniem technik szkolnych (czytanie, pisanie, liczenie)
- nie lubi zabaw ruchowych, gier sportowych
- nie lubi mycia twarzy, czesania włosów
- nie lubi obcinania paznokci, włosów
- ma chorobę lokomocyjną
- nie lubi określonych tkanin ubrań
- nie ma ustalonej dominacji ręki
- ma nienaturalny lęk prze wysokością, ruchem, upadkiem
- podczas zajęć stolikowych często podpiera głowę
- ma problem z nauką nowych zadań ruchowych (np. jazda na rowerze)
- nieprawidłowo chwyta ołówek, długopis