Szkoła Podstawowa nr 1
w Ustce

JEDYNKA
im. kpt. Leonida Teligi

Szkoła Podstawowa nr 1 w Ustce
im. kpt. Leonida Teligi

Szkoła Podstawowa nr 1 w Ustce
im. kpt. Leonida Teligi

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Spotkanie projektowe programu Erasmus+ “ SNIPI” w GRUNDARFJÖRÐUR W ISLANDII

9/3/2022 – 12/3/2022 

Projekt Erasmus+ “SNIPI” jest realizowany w SP1 w Ustce od września 2019r. Czwarte spotkanie projektowe odbyło się w pięknej Islandii. Warsztaty prowadzone przez nauczycieli ze szkoły Grunnskoli Grundarfjardar były doskonale zorganizowane, ale trudno nie wspomnieć o przepięknych krajobrazach tego odległego i niezwykłego kraju. Multimedialny lot w centrum “Fly over Iceland” w Rejkiawiku, podczas której mozna zobaczyć najdalsze zakątki Islandii jest niezapomnianym wrażeniem.  

Gospodarze spotkania, dyrektor Sigurður Gisli Guðjonsson, szkolny koordynator Sigurrós Sandra Bergvinsdottir  i nauczycielka Ingibjörg Eyrún Bergvinsdottir zadbali, aby nauczyciele z Polski, Hiszpanii, Irlandii i Norwegii wraz z uczniami z islandzkiej szkoły każdy dzień pobytu spędzili aktywnie uczestnicząc w różnorodnych warsztatach:  

  • sekcja ryby, czyli co kryje się w jej wnętrzu; za pomocą skalepla uczniowie i nauczyciele rozcinali ryby i uczyli się nazewnictwa jej organów  
  • prezentacja multimedialna o rybach, które zamieszkują pobliskie tereny morskie 
  • zajęcia ICT – Paint ( program do rysowania i pisania na komputerze);                              podstawy programów Vinyl i Inkscape ( projektowanie naklejek na prezenty); program Tinkercad do tworzenia modeli 3d; praca z robotami  Sphero Bolt i Blue Bot, których można używać do podstaw kodowania i matematyki dla młodszych dzieci; zajęcia dla nauczycieli w grupach z aplikacją: GPS treasure hunt app – poszukiwanie skarbów, gra, w których nauczyciele z państw partnerskich przy pomocy tabletów oraz czytników kodów QR musieli rozwiązać zagadki na czas – najlepsza okazała się  drużyna z Polski, która dzięki pracy zespołowej zdobyła najwięcej punktów 
  • zajęcia praktyczne – jak zrobić sushi 
  • zajęcia sportowe 
  • zajęcia techniczne z obróbki drewna 
  • zajęcia w grupie przedszkolnej 
  • prezentacja szkoły muzycznej 
  • podsumowaniem zajęć była próba zaśpiewania przez wszystkich nauczycieli najtrudniejszej piosenki karaoke na świecie z elementami języka islandzkiego 

Podczas wizyty nauczyciele mieli również okazję odwiedzenia kilku ciekawych miejsc, parków i muzeów. Historia, tradycje i kultura to elementy, które oprócz wymiany dobrych praktyk i dosonalenia komeptencji językowych, poznajemy dzięki projektowi Erasmus+. 

  • Najpiękniejsza góra Kirkjufell i wodospad Kirkjufellsfoss znajdują się niedaleko miejscowości Grundarfjörður. 
  •  Prezentacja na temat Parku Regionalnego Snæfellsnes w Sögumiðstöð dostarczyła nam informacji o mieście i okolicy Grundarfjörður, edukacji, transporcie, turystyce, kulturze, festiwalach, sporcie i rozrywce. 
  •  Wizyta w G.Run, w jednej z najnowoczesniejszych przetwórni ryb na Islandii to kolejny punkt naszej wizyty. Z przyjemnością mogliśmy posłuchać po polsku informacji o powstaniu i działalności fabryki, ponieważ 90% pracowników to Polacy.  
  • Odwiedziliśmy islandzkie Centrum Eider – nowoczesne muzeum i centrum wiedzy, które zaprasza do poznania Kaczki Eider, ciekwaych metod jej hodowli w przeszłości i teraźniejszości. Centrum to znajduje się w mieście Stykkishólmur nad zatoką Breiðafjörður, gdzie mieszczą się duże tereny hodowlane Kaczek Eider i ich najbardziej ekstensywna hodowla na świecie. 
  • Niezapomnianych wrażeń dostarczyła nauczycielom wyprawa morska śladami pierwszych Wikingów zakończona degustacją przegrzebek islandzkich. 

 Jednym z punktów wizyty było spotkanie koordynatorów i nauczycieli ze wszystkich partnerskich szkół, podczas którego podsumowano dotychczasowe działania. Nauczyciele wymienili się drobnymi prezentami, które związane są z ich regionami. Szkoła w Islandii przygotowała dla każdego uczestnika warsztatów modele łódek wydrukowane w drukarce 3D oraz obrazki maskonura przygotowane przez dzieci. Główny koordynator Shane Mc Donagh  przywiózł dla każdej szkoły piękny, ręcznie wykonany model latarni.  

Uzupełnione zostały informacje na platformie Mobility Tool. Nauczyciele omówili szczegóły pracy na platformie E-Twinning oraz na stronie internetowej projektu www.erasmussnipi.com. Zaplanowana została wizyta w Norwegii, która będzie ostatnim spotkaniem projektowym „SNIPI”.  

Skip to content