CODING IS FUN

ZABAWY Z CHEMIĄ I FIZYKĄ

Dnia 9 marca odbyła się III edycja konkursu na zabawkę fizyczną i doświadczenie chemiczne. W konkursach wzięło udział łącznie 7 uczniów. Pomysłowość uczniów, jak zwykle, zaowocowała pięknymi modelami zabawek fizycznych oraz barwnymi doświadczeniami z chemii. Komisja konkursowa w składzie p. Dorota Dragan p. Iwona Błądkowska i p. Anna Szydloch, miała bardzo trudne zadanie wyłonienia zwycięzcy. Wśród zabawek były: krążek Newtona, wózek mechaniczny, robot, ramię hydrauliczne ale również różne modele silników elektrycznych. Ponadto uczniowie demonstrowali również doświadczenia fizyczne i chemiczne, tj. ciecz nieniutonowską - Slyme, napięcie powierzchniowe – bańki na sześcianie, kilka rodzajów pasty słonia. Komisja konkursowa brała pod uwagę estetykę wykonania zabawki, pomysłowość, ale również sposób jej prezentacji, umiejętność wyjaśnienia zasady działania z uwzględnieniem podstawowych zależności i praw fizycznych oraz zachodzące przemiany. W efekcie końcowym, po burzliwych obradach, komisja konkursowa wyłoniła zwycięzców:

KONKURS NA ZABAWKĘ FIZYCZNĄ

I miejsce w kategorii klas 4-6 :

– Dawid Sawicki z klasy 5c z zabawką: - RAMIĘ HYDRAULICZNE

I miejsce w kategorii 7-8:

- Borys Czerniatowicz z klasy8a z zabawkami –MODEL SILNIKA ELEKTRYCZNEGO
                                                                    SILNIK ELEKTRYCZNY LINIOWY
- Kacper Maciejuk i Mikołaj Rokicki z klasy 8b, zabawka – ROBOT

 Wyróżnienia:

- Wiktoria Świtka z klasy 7b, zabawka – WÓZEK MECHANICZNY
- Nikola Skrajewska z klasy 8a, zabawka – KRĄŻEK NEWTONA
- Oliwia Michałowska z klasy 8a, zabawka – BAŃKI NA SZEŚCIANIE 

KONKURS  NA  DOŚWIADCZENIE CHEMICZNE

I miejsce w kategorii 7-8:

- Oliwia Michałowska z klasy 8a, zestaw doświadczeń – WULKAN
                                                                                WYKRYWANIE TLENU
- Wiktoria Świtka z klasy 7b, doświadczenie – SLYME

Wyróżnienia:

- Zuzia Boczkowska z klasy 8s, doswiadczenie – PASTA SŁONIA 1
- Kacper Maciejuk i Mikołaj Rokicki z klasy 8b, doświadczenie – PASTA SŁONIA2 

Wszystkim uczestnikom konkursu dziękujemy, zwycięzcom gratulujemy i zapraszamy do udziału w przyszłorocznych zmaganiach, już po raz IV.

Iwona Błądkowska, Anna Szydloch
Astro STEAM CLUB

 

astro steam logo

 

Space games

Class 8 played with self made flashcards about space, solar system and sky.....in English lesson.

 bcaebb94 opt

 

What do we know about the Solar System?

Class 7 and 8 in English lessons explored The Milky Way, our Solar system, planets, stars. They checked their knowledge in quizes and tests about space: word searching, crosswords,"true and false". Maybe someone will become a rocket man? What planet do aliens live on?
Had fun time and praciced movement of planets around the Sun...

c2f88c2c opt
 
c8f3fbcc opt ca12f549c opt
 
 

Rocket and spacecraft design

Who has not dreamed of traveling in space? And what if you can design your own space ship for such an amazing journey. The third grade showed ingenuity and creativity and here are the results. Colorful rockets ready for a journey of their dreams, a journey into the space. Are you ready? :) 3C

 

Astro Day w naszej szkole

 

 

 

 

 

"Coding is Fun" - spotkanie w Belgii

 

Dyrektor szkoły Pietro Falcone oraz nauczyciele i uczniowie szkoły „GO! De Springplank” w Neeroeteren w Belgii byli gospodarzami pierwszego spotkania projektu „Coding is Fun!” realizowanego w ramach programu Erasmus+. Nauczyciele z krajów partnerskich: Polski, Portugalii, Hiszpanii oraz Turcji podczas pobytu poznali zasady funkcjonowania szkolnictwa w Belgii oraz zasady pracy z dziećmi w wieku od 2,5 do 11 lat.

Głównym celem wizyty był udział w szkoleniach oraz zajęciach związanych z astronomią i metodami TIK. W warsztatach LTTA ( Learning Teaching Training Activities) uczestniczyło 16 nauczycieli z krajów partnerskich oraz kilkoro z grupy gospodarzy. Pierwszego dnia szkoleniowego, w ramach zajęć „Coding by plugged and unplugged activities” uczestnicy zostali zapoznani z podstawami języka kodowania. Podczas pracy z robotami Dash&Dot oraz Ozobot nauczyciele stosowali podstawy programowania w praktyce pisząc i wywołując napisane polecenia. Kolejne zajęcia odbywały się w klasach, gdzie goście z krajów partnerskich wraz z uczniami uczestniczyli w tematycznych ćwiczeniach praktycznych na tematy: Mierząc poznajesz – Measuring is knowing, Static electricity – Elektryczność statyczna, Swirling weather – Wirująca pogoda, Super structures – super struktury, Air and aerodynamics – Powietrze i aerodynamika oraz Under pressure – Pod ciśnieniem, STEM & STEAM in kindegarten – podstawy nauki, technologii, inżynierii i matematyki w zabawie dla przedszkolaków.

Kolejny punkt to spotkanie z głównym koordynatorem projektu – Panią Eweliną Pietrzyk, która rozpoczęła zebranie od przedstawienia planu działań na czas trwania projektu do 31 sierpnia 2021 roku. Następnie koordynatorzy szkół partnerskich zaprezentowali graficzne propozycje logo projektu, które wygrały konkursy w poszczególnych szkołach. Wszystkie prace były bardzo ładne, ciekawe i sprawiły przedstawicielom duży problem przy wyborze zwycięzcy. Ostatecznie wygrały dwa projekty logo: Józefiny Erbel ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Ustce oraz Marii Clemente Clemente ze szkoły Miguel Pinilla z Almansa w Hiszpanii. Podczas spotkania koordynatorzy uczestniczyli również w szkoleniu na temat współpracy na platformie eTwinning w oparciu o Twinspace.

Drugi dzień przebiegał pod hasłem „7 step of investigative learning”. W trakcie zajęć warsztatowych uczniowie wraz z nauczycielami z krajów partnerskich budowali mosty, po których musiały przejechać małe, zabawkowe samochody. Każda grupa omawiała swoją budowlę oraz jej wady i zalety. Dzieci budowały także samoloty, które wzięły udział w konkursie na najdłuższy lot. Było to nie lada wyzwanie dla wszystkich, ale przyniosło wiele pozytywnych emocji. Na zakończenie pracowitego dnia reprezentacje krajów zmagały się z zadaniami typu „escape room”. Rywalizację wygrał zespół z Polski w składzie: p. Ewelina Pietrzyk, p. Kamila Komorowska, p. Dorota Grześ oraz p. Jolanta Dobska.

Ostatniego dnia wizyty przedstawiciele partnerskich szkół zostali zaproszeni przez burmistrza Maaseik Johana Tollenaere. W spotkaniu uczestniczyła również przedstawicielka Rady Miasta odpowiedzialna w Maaseik za kulturę i turystykę, pani Myriam Giebens. Pan burmistrz przyjął delegację w reprezentacyjnej sali urzędu, opowiedział o mieście i okolicy. Jest to malowniczy region położony nad rzeką Moza, graniczący z Holandią, posiadający wiele walorów krajobrazowych i turystycznych. To właśnie z Maaseik pochodzi obecny trener polskiej męskiej reprezentacji w piłce siatkowej Vital Heynen, a mieszkańcy są z niego bardzo dumni.

Tego dnia gospodarze zabrali również nauczycieli do planetarium w Genk w Narodowym Parku „Hoge Kempen”. Podróż w czasie od początku kosmosu przez ewolucję od Wielkiego Wybuchu do teraźniejszości była niesamowitą kosmiczną przygodą dla wszystkich uczestników projektu. Olbrzymi teleskop na automatycznie obracającej się platformie pozwolił na poszukiwania ciał niebieskich na gwiaździstym niebie. Te doświadczenia były zwieńczeniem szkolenia w Belgii.

Kolejne spotkanie projektowe „Coding is Fun!” odbędzie się w marcu 2020 roku w Almansa w Hiszpanii.